11 april 2010

Thaitårta


Ett minne från Thailand var så klart att jag fyllde år. De hade hotellet uppmärksammat via passet och när vi hade gått till stranden sådär vid nio-tio tiden på förmiddagen hade hotellpersonalen ställt in en fin chokladtårta någon gång under dagen. Vi kom tillbaka vid fyra-fem tiden och fick se tårtan. Jag insåg direkt att tanken var god men den gick inte att äta. Den hade ju stått framme i den tropiska värmen ett bra tag. Hur fin den än var så tänkte jag inte äta den! Men min kära sambo som är en "chokladoman" av stora mått kunde inte tänka sig att bara titta på den. Efter mycket övervägande åt han av tårtan då han inte kunde leva med tanken på att slänga hela tårtan. Den var ju för bövelen av CHOKLAD! Man kan väl uttrycka sig såhär: Inte var det min mage som krånglade dagen efter i alla fall :-)
.

1 kommentar:

  1. hi hi........ vilken fin tårta hoppas den var god så det var värt magkrånglet............och Ylva är ingen sötsaks fan så jag förstår att det gick att avstå............

    SvaraRadera