08 juli 2010

Äntligen grillat!


I tisdagskväll var vi hos min svägerska och blev bjudna på så god grillad mat! Det var kyckling, korv, nöt, gris och allt var från trakten. Närproducerat och lokalt och det smakade alldeles underbart (som askungen skulle ha sagt fast hon sa ju det om en bal på slottet, förstås). Till dessa goda grillade underverk var det rostad sötpotatis, rostad färsk potatis och rostade majskolvar, fyra olika såser och sallad. Jag återkommer till såserna i ett senare inlägg.
.
Jag åt och åt och åt och fick betala priset med en natts dålig sömn eftersom verkmästarnen i magen hade fullt upp och jour och ändå inte hann med. Men det var det värt! Det var ju inte någon annan som tryckte i mig maten precis så jag får skylla mig själv. Men kan vi lägenhetsfolk äntligen få lite grillat så gäller det att passa på.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar