18 februari 2011

Thailand nästa


Snart är det dags för semester. Solsäkra Thailand.
Jag kör nog mest vegeteriskt när jag är där och på det sättet slipper jag riskera att få i mig skaldjur eller campylobakter (som finns i kyckling). Jag har visserligen hämtat ut en allergispruta om utifall att.... Den håller bara ett år och kostar nära 450:-!! Nästan värt att äta skaldjur för det. Fasen, sprutan är ju dyrare än ostron. Inte för det är särskilt gott med just ostron men det är väl det dyraste skaldjuret, kan jag tänka mig. Det blir nog många Phad Thai rätter och den maträtten är aldrig så god i Sverige som den är i Thailand...så klart. Förra året vid denna tid var jag också i Thailand och jag skrev lite därifrån då. Ska försöka med det denna gång också. Om det funkar.
.

1 kommentar:

  1. Åh så härligt med sol och värme. Här var det
    -29 när jag vaknade.

    SvaraRadera