30 juni 2012

Nu blir det andra bullar

.

Så var det dax för sommarbaket. Jag tycker det är måttligt roligt att baka bullar. Degen kladdar och det ska jäsas och penslas och....många moment......till skillnad från enkla muffins, så det är ingen favorit. Men när jag väl har gjort det är jag nöjd. Denna gång bakade jag hälften vaniljbullar och hälften kanel och vaniljbullar med mandelmassa.
Jag hade alltså smör, vaniljsocker, vaniljextrakt och mandelmassa i fyllningen till vaniljbullarna och samma fyllning i kanelbullarna men jag tog dessutom och strödde på lite kanel i dem. Det var en vanlig bulldeg med kardemumma och bullarna blev GODA!
.

2 kommentarer:

  1. Va goda bullarna ser ut. Går dom där verkligen att spara i flera dagar? Phillip: kan du ta en bara "då och då"?

    SvaraRadera
  2. Bullarna är frysta och Phil är ganska bra på att låta bli godsaker så länge det inte är choklad. Spara och choklad finns aldrig samtidigt i hans tankar. Choklad med marzipan går åt på ca 2 sekunder.

    SvaraRadera