08 maj 2009

Fredagsfrågan


Idag blev jag bjuden på en lyxig lunch men tror ni att jag fick med mig kameran? Nä så klart inte. Lunchen bestod i alla fall av fyra små grova brödskivor och på dem var det; italiensk salami med brieost och oliv, laxmousse med citrongarnering, laxskiva med pepparrotscreme och på den fjärde var det gubbröra. Det allra bästa var att det blev en himmelskt god creme bryleé till efterrätt. Den var perfekt gjord. Precis så som den ska vara när den är som bäst.

Nu till frågan. Flera förslag på vad jag ska fråga om har kommit in och jag börjar med grytor. Jag är totalt värdelös på grytor så därför har jag inget bra svar men någon där ute i cyberrymden kanske har:


ett bra recept på en god gryta?


Dela gärna med er, tack!
.

1 kommentar:

  1. De flesta recept på Burgundisk gryta, Boeuf Bourguignon,är fantastiska. I "nya Annas mat" finns en enkel men mycket god variant.

    SvaraRadera