11 juli 2009

Pestokycklingspagetti


Jag har blivit bjuden på ett nytt recept.....hemma. Hur gick det till? Jo, min sambo sa en dag att han hade hittat ett recept som han tänkte prova att laga. (!!??) What...? Det var en pasta med grillad kyckling och pesto och grädde och lite annat tror jag. Nä, ni kan inte få receptet för jag tänker hålla mig långt ifrån det receptet. Om jag inte vet hur man gör det så kan det säkert bli sambons uppgift att göra rätten när jag lägger huvudet på sned för att önska mig kycklingpestopastan. För mig är detta nämligen höjden av lyx. Någon annan hittade ett nytt recept, skrev matlapp, handlade ingredienserna och lagade maten. En dröm för mig!! Jag behövde inte vara inblandad i mer än själva ätandet. Möjligen lite diskande efteråt. Fantastiskt. Hur det smakade? Mycket, mycket bra! Jag längtar till nästa initiativ av liknande sort.
.

1 kommentar: