03 december 2009

Hur svårt kan det va..?

.
Vad fasen gör vi med "våra" djur egentligen? Ska det vara så jäkla svårt att uppföra oss på ett hövligt sätt mot de djur som vi sen ska äta? Jag har inget emot att äta kött, som ni som följer denna sida vet då jag berörde ämnet den 25 maj. Men vad är det för fel på oss människor som inte kan låta djuren få ett drägligt liv innan vi äter dem?

De djuruppfödare som inte kan ombesörja djuren på ett värdigt sätt ska börja odla grönsaker istället!! Håll inte på med djur ni som inte kan djur. Jag vill kunna köpa min julskinka från en gris som har haft ett drägligt liv med grundbehoven väl tillgodosedda. Jag betalar gärna mer men jag vill vara säker på att jag får det jag betalar för, nämligen djurskydd värt namnet. All heder till er som föder upp djur och bryr er om djurskyddet innan och på väg till slakt. Var finns ni? Gör reklam för er så att vi kan efterfråga ert kött.

Dags att äta mer viltkött eftersom de djuren i alla fall har ett liv värt namnet medan de lever.
Här är en länk om våra grisar, jag vet att det är mycket värre i andra länder men detta kan vi konsumenter i alla fall påverka, om vi vill.

http://www.ettlivsomgris.se/
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar