04 januari 2010

Mer kalorier


Inte nog med att jag får stålsätta mig för att inte äta för många semlor nu i semmeltider, jag har hittat ett gott kaffebröd till. Jag och jag...det är inte alls jag utan det är Fredrik på jobbet som sänker mig i kalorifördärvet. Han introducerade en birkabulle (heter det bulle?) innan jul. Visst har jag ätit någon birkavariant någon gång tidigare men inte var det någon mandelmassa i den! Nä, men tydligen är det mandelmassa i vissa. Och det har jag nu fått erfara vilket gör att jag blir sugen på birka till kaffet. Som om det inte var nog med att vara sugen på semla eller vaniljhjärta eller vaniljbulle eller något annat sliskigt med vanilj eller mandelmassa. Jag har insett nackdelen med att prova ett nytt kaffebröd. Men goda var de.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar