07 november 2010

Anka


Ni som följer bloggen vet att jag gillar anka och anka serverades också till varmrätt denna höstkväll hos J & F. Ungsrostade rotfrukter, ruccola, rödvinssås och rödlöksmarmelad. Mums!
Det konstiga med recept på anka är att jag hittar allt ifrån rekommendationer på att ta ut ankan vid 50(!) grader och allt där emellan upp till 72 grader. Hur ska kockarna ha det egentligen?? Jag brukar ta ut ankan vid 58-65 grader.
Jag drack inte vin denna kväll eftersom jag skulle ta oss hem, men vinet var tydligen utsökt sa min sambo så vi köpte en flaska av detta vin och drack det igår. Jag kommer snart tala om vilket vin det var och hur jag tyckte att det smakade. Var sak har sin tid :-)
.
Eftersom det låg en sked framme visste jag att det vankades efterrätt senare. Vilken tur ....
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar