08 juni 2009

Tadaa....

.
Här kommer rapporten om fredagens middag. Vi åt ingen förrätt för vi hade ätit lite små oliver och innlagda champingjoner innan så vi var inte vrålhungriga. Men till huvudrätt blev det lammfile´ med rödvinssås och kantareller och potatisgratäng för mig. Det fanns bara en enda lammfile´kvar när vi skulle beställa och min snälla väninna avstod sitt lamm för mig och tog annan mat. Jag tvingade henne inte men hon hade svårt att välja mellan två rätter innan hon bestämde sig för lammet. Jag tvekade aldrig på lammet såklart:) När det nu bara var ett lamm kvar tog hon det andra alternativet som hon valde mellan. Och vad det blev det får ni se imorgon.
.

2 kommentarer:

  1. Var det sås med lamm eller är det bara som det ser ut?

    SvaraRadera
  2. Det var mycket rödvinssås:)

    SvaraRadera