16 augusti 2009

God lax


Huvudrätten på Glada gaffeln var helstekt lax med en god örtsås, aioli och jättegod kryddad och ungsbakad potatis. Laxen hade perfekt sting med lite chili som krydda. Jag hörde värdinnan gnälla lite på sin egen matlagning men det fanns det inga fog för. Där hade hon faktiskt fel. Jag, om någon, är inte förtjust i mat som är för salt och denna rätt var perfekt. Värdinnan hade inte riktigt samma åsikt dock....fast det var jag som hade rätt..he..he! Salladen innehöll bland annat både fårost och massor av sparris. Jag hade gärna ätit mer men jag var så bövelens mätt av dubbla förrätter och jag skulle ju ha plats för efterrätt, hur nu det skulle gå till?
Vinet ja, jag ska ta reda på vad det hette för det var ett svårt namn. Anna, du kanske kan lägga en kommentar om det? Hursomhelst känner man igen boxen för på boxen är det ett stort foto av ett vinfält i ljusa färger, man får lätt intryck av att det är ett vitt vin men det är ett rött vin. Bak på boxen finns en ganska snygg karl (i vit skjorta tror jag det var) och vinet är från Toscana. Det var det jag komihåg...efter allt vin:)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar