11 november 2009

Gåsamiddag


Igår var vi och åt gåsamiddag. Tror ni att jag fick med mig kameran...? Nä, så klart inte. Men jag kan säga att svampsoppan var mycket god, gåsen var ok men med två hårstrån i maten så blev det lite sådär. Jag fick visserligen en ny tallrik men jag hade ju redan börjat på den ena och fick ju vänta på tallrik nummer två. Ja.....ja det gäller att tänka på att det finns värre saker än hår i maten. :-( Äppelpajen och vaniljsåsen var utmärkt. Så det var årets gås för denna gång. Nu dröjer det ett tag till nästa för det blir nog ingen mer gås i år. Gåssäsongen är väldigt kort. Tur att semmelsäsongen är längre.
.

2 kommentarer:

  1. Svampsoppa???? I Skåne är det svartsoppa som gäller :-) har du någon gång provat det?

    SvaraRadera
  2. Ja då. Tycker det smakar flytande varm pepparkaka. Inte så gott i flytande form.

    SvaraRadera