22 oktober 2010

What...?


Vet ni vad som hände idag?? Jag skulle in på vårt närmsta konditori, för övrigt det konditori som gör bäst semlor i stan. Fast personalen är inte så glada. Men i alla fall....Jag skulle köpa frukostbröd till jobbet i morse. När jag kliver in så står där två jättebrickor i glasdisken med semlor!! Säkert 30 st semlor bara uppdagades framför mig. Vänta nu....hade jag dött och kommit till himlen eller är det efter jul redan??? Jag frågade så klart om semlorna börjar nu, i hopp om att kunna köpa dessa i helgen till fikat. Nä, det var BARA idag för bagarna hade "fått ett ryck". Ok, alltså nu eller aldrig innan jul i alla fall. Ja det var ju bara att köpa två stycken. Tänkte dela med mig på fikat på eftermiddagen på jobbet men alla försvann av olika anledningar och kvar var bara jag och en kollega som kör LCHF dvs inga semlor. Jaha, då tog jag hem dem och efter att vi hade lassat in taco så årkade inte min sambo äta någon semla. Nu sitter jag här och har ätit båda semlorna! Efter all taco. Jag mår nästan illa, men det var det värt. Semla är vardagslyx.
.

2 kommentarer:

  1. Du är rolig du! du tänkte aldrig på VARFÖR bagaren hade fått ett ryck?

    SvaraRadera
  2. Ops, menar du att mandelmassan hade nått "bäst före datum" ...?

    SvaraRadera