10 januari 2011

Gotländskt sommarminne


Jag har lagat saffranspannkaka. Den blev jättegod och jättestor och jag har ätit allt själv....i flera dagar! I sommras när vi var på gotland åt jag saffranspannkaka många gånger men jag har aldrig provat att göra det själv. Tills nyligen. Jag vill i alla fall dela med mig av ett tips från Leila och det är att riva ner mandelmassa i smeten. Googla på ett recept som ni gillar och tillsätt bara ca 2 dl riven mandelmassa till 4 portioner saffranspannkaka innan ni gräddar den. Gud så god smak det blir.Till detta är det godast med salmbärssylt (som jag köpte med mig hem från gotland) men den sylten är slut nu, kan jag meddela. Det var inte så bra med jordgubbssylt till detta, men däremot blåbärssylt gick bra, när salmbären tog slut. Å så vispad grädde till.
.
Hörni, jag ser att ni är ett gäng som är inne och läser bloggen men ni är verkligen inga hejare på att kommentera må jag säga! Undra vad jag ska göra för att ni ska lämna avtryck också? Frågor hjälper inte. Men ..men...får ni användning av några recept, vin- eller mattips då och då så är jag nöjd i alla fall.
.

1 kommentar:

  1. hi hi så man är avslöjad. Ja fortsätt och skriv för din sida är jättebra.

    SvaraRadera