24 april 2009

Fredagsfrågan


Idag skulle jag vilja att ni kan ge tips om en bra restaurang. Det behöver inte vara i den stad ni själva bor i utan det kan vara i en annan stad eller varför inte ett annat land. Då kan man ju komma ihåg tipset om man reser dit. Vad är en bra restaurang då? Tja, det avgör man ju själv men en bra restaurang har god mat, bra personal, trevlig miljö och är prisvärd. Alltså värd det pris man betalar. Ibland kan det vara ett högre pris men maten och servicen är värd det och ibland kan det vara ett lägre pris men man får mycket för pengarna.
.
Så vad har ni för tips på en bra restaurang?
.
Mitt svar får nog bli restaurang Kungsholmen i Stockholm för att det är så mycket olika mat att välja på med olika teman. Miljön är helt ok och maten var jättegod. Men även Kohphangan på söder i Stockholm är ju himla speciell i miljön och med god thaimat dessutom. Men där måste man ofta köa för att få plats och det är lite nja tycker jag.
.

2 kommentarer:

  1. Helen och Jörgens för middag. För lunch skulle jag besöka Hansons krog. Båda i Kalmar.
    Kom hit, ta med pojken å d.

    SvaraRadera
  2. Min favorit är Olssons skafferi i Helsingborg. Mysig, romantisk, bra läge och underbart god italiensk mat.
    //Lisa

    SvaraRadera