02 september 2009

Ännu en...

.
Här är ännu en smarrig rätt som jag inte kan äta eftersom jag inte tål skaldjur, stackars mig!! Jag kan ju inte låta bli att fota dessa läckerheter om någon i mitt sällskap faktiskt beställer in skaldjur. Här är det pasta med musslor som min mamma åt när hon hälsade på mig. Ja, det är bara att acceptera att man inte tål vissa saker men ibland funderar jag på att sätta en allergispruta i låret (sådan som man har i nödfall) och frossa i skaldjur. Det var tio år sedan jag åt skaldjur nu och alltså tio år sedan jag fick min första allergichock. Men jag slutar aldrig längta efter kräftor, hummer, pilgrimsmusslor m.m. Det hade varit lättare att bli allergisk mot fläskkött eller något annat kött tycker jag. Och för er som undrar: ja, jag tål fisk och rom men det sägs att en skaldjursallergiker, förutom skaldjur, även ska undvika bläckfisk för den har liknande proteiner i köttet som skaldjur har. Det är proteinet man reagerar på tydligen.
.

1 kommentar:

  1. Ja det är synd om dig...jag vill inte berätta vad vi skall äta på lördag:-)

    SvaraRadera