29 september 2009

Lammkött


Jag är inte så tokig i kött i allmänhet och jag väljer gärna mycket grönsaker och lite kött på tallriken, men då vill jag gärna ha ett gott kött också. Ni som följer bloggen vet att jag gillar lammkött. Jag måste bara lovorda det köttet lite till. Allra bäst är det att lammen har det relativt bra om man jämför med kor, höns och grisar. I alla fall vad jag har försökt att ta reda på. Vet ni att det är på något annat sätt så kommentera gärna om det. Får och lamm får ofta gå ute och vara lite mer fria än andra djur av någon anledning. Smaken är också fantastisk då lammköttet faktiskt HAR en smak trots att det är magert. Man behöver inte dränka köttet i kryddor och sås för att det ska smaka något. Jag vill ha mitt kött rosa, av de sorter som är ok att ha rosa så klart, eftersom ett väl genomstekt kött känns torrt och trist. Ett annat kött som har smak är ju kött från vilt och där snackar vi verkligen att de har fått ha ett bra liv. Då blir smaken ännu bättre tycker jag.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar