03 september 2009

Förkylningsstider


Den 19 mars skrev jag om IFD kost, anitinflammatoriska matvaror som påverkar immunsystemet att bli starkare. Nu är det verkligen aktuellt när många är förkylda eller ska bli förkylda eller få svininfluensan. Jag blir aldrig lätt förkyld, jag blir akut superdålig med feber och med alla upptänkliga symptom som finns. Extra mycket ont i halsen får jag också....länge. Det gör att jag är kanske lite petig med baciller. Barn smittar ju extra mycket vilket gör att jag inte besöker "busfabriken" eller andra barninrättningar där barnens baciller härjar "in multo". Verkligen inte! Jag försöker undvika smitta så gott det går med andra trix också (kan man lungt påstå).
.
Nu tillbaka till IFD kost; vitlökspulver, ingefära, gurkmeja och chili ska vara särskilt bra för immunförsvaret enligt immunologen Sanna Ehdin. Dessa kryddor används flitigt här hemma, särskilt vitlökspulvret! Så vi stinker säkert men vi är än så länge friska:) Peppar, peppar...!
.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att inte jag smittade dig...

    SvaraRadera