27 oktober 2009

Gryta


Jag är verkligen ingen hejare på grytor, särskilt grytor med kött i. Tycker ofta bara att köttet fastnar mellan tänderna. Men då och då har jag blivit bjuden på en god gryta även om det inte händer så ofta. Men jag får inte till grytorna själv. Jag slänger i alla olika goda ingredienser men blir sällan nöjd.
.
På bilden en söndagsgryta och visst den blev god, lagom god. Inget som jag yvas över. Grytan som var lite viltinspirerad innehöll fläskkött, bacon, grädde, kantarellfond, buljong, messmör, enbär, morot, svamp, purjo och jag hade gele´på sidan om och ett buljongkokt ris. Borde varit fantastikt i smakerna men den blev Ok...lagom ok. Jag kanske inte är någon varken grytlagare eller grytätare.
.

1 kommentar:

  1. Så kan det vara...men annars låter det som en god gryta med tanke på ingredienserna och så ett gott glas rött till en mörk och "kulen" höstkväll

    SvaraRadera