18 oktober 2009

Tacksam för blåbär & hälsan


För ett bra tag sedan fick jag en påse med blåbär av Anne-Marie eftersom det är mitt absoluta favoritbär, och det vet hon om. Jag har sparat dessa bär till ett lyxigt tillfälle. Inte var det något speciellt idag egentligen men jag kunde helt enkelt inte vänta längre. Jag gjorde en blåbärspaj med vaniljsås. Sagolikt gott. Det bästa är att jag får sätta i mig allt själv eftersom frukt och bär inte står högt i kurs hos sambon.
.
Nåja, jag gjorde sådana där bruna bollar till honom (bollar som någongång i mitten av 90-talet bytte namn. Eftersom jag är uppvuxen långt tidigare är det inget märkvärdigt med namnet men idag är ju allt så rasistdesperat laddat så det är inte värt att man skriver namnet. Då kommer det väl någon anarki-huligan att skicka boll-syndikalist-virus till bloggen). Dessa bollar tänkte jag fota men kan ni tänka er....de är redan slut.
.
Jag bestämde mig för att inte vänta utan att lyxa med blåbärspajen idag för att jag vill passa på att njuta av tillvaron och uppskatta att jag har en snäll sambo, en lite tokig hund förvisso, för att solen sken men framförallt för att vi är friska. Det gäller att vara tacksam även för "det lilla" som egentligen inte är så lite, utan som faktiskt betyder allt!
.

1 kommentar:

  1. Oj så gott det lät med "bruna bollar" sådana har
    jag inte gjort sedan sonen var liten.

    SvaraRadera