21 oktober 2009

Mangokyckling


När jag har tur så lagar min sambo en mangokyckling som jag gillar. Han har inte så många recept på sin lista men det gör inget för de recept han gör är goda. Skulle kunna göra den lite oftare bara. Hm...det får nog bli min nya ide´som jag presenterar, att maten står på bordet när jag kommer hem lite oftare .
.
Mangokyckling
.
4 kycklingfiler i större strimlor
5 dl creme fraiche
5 msk mango chutney
5 msk chilisås
4 pressade vitlöksklyftor
salt o peppar
Lägg i kycklingen i en ugnsfast, smord form. Blanda resten av ingredienserna i en skål och häll såsen över kycklingen. In i ugnen ca 30 minuter 225 grader. Kolla att kycklingen är färdig och servera med fullkornsris och sallad.
.

2 kommentarer:

  1. Hej Ylva
    jag tycker du skriver så bra om mat så jag hoppas att många läser din blogg. Bra också med många recept.

    SvaraRadera
  2. Halloj! Måste även prova att göra denna;) Kram Bea

    SvaraRadera