06 oktober 2009

Svårt med lunch


Jag brukar äta lunch med mina vänner då och då men det är inte helt lätt att hitta bra lunchställen. De ställen som har bra mat är så klart fulla på lunchtid och de ställen som man får plast på är inte bra. Jag tycker att det är mycket konstigt att vissa restauranger lagar så smaklös och tråkig mat trots att de faktiskt valt att vara i restaurangbranschen.
.
Det öppnade en ny restaurang i vår stad för några månader sedan och jag tänkte att den måste jag prova. De har sallad och pasta och för någon vecka sedan när jag skulle luncha med Helena så var denna restaurang nästan tom vid lunchtid så vi provade den. Nu vet jag varför den var tom. Vi tog en kantarell och fläskfile´pasta och den var extremt smaklös. Ja det är nästan en bedrift att få en rätt så tom på smak. Salt och peppar hade inte hamnat i den rätten i alla fall. Jag hör till en av dem som faktiskt tycker att skolmaten var helt ok men detta var katastrof! "Bara" 79:- för en smaklös rätt som knappt går att få i sig. Varför har de öppnat restaurang?? Varför jobbar de inte med något annat?? Jag ser när jag går förbi att denna restaurang nästan alltid har många platser kvar på lunchen. Undrar om ägarna förstår varför? Undra om de funderar på att förbättra något eller om de bara tror att de har otur? Man äter bara där en gång nämligen.
.
Bilden, på en lasagne, är dock hämtad från en lunch med Anna och den restaurangen har god smak på maten men lunchen dröjer ofta länge och maträtten är sällan varm och servicen är lite snobbig. Men det brukar finnas plats.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar