07 oktober 2009

Koh phangan

.
I Stockholm finns Koh Phangan en thailändsk restaurang som gör mycket god mat. Visserligen är det svårt att få bord även om de nu har några få bort till beställning. Det är speciella sittnings tider dessutom. Annars får man gå dit på vinst och förlust och vänta väldigt länge. Jag gillar egentligen inte ens mat som är stark men de har några varianter som inte är starka. Man kan inte få allt:)

En av rätterna utan för mycket hetta (no hot) är en "klassisk nudelwok med grönsaker, böngroddar, ägg & hackade jordnötter och serveras med Prik Nam Pla". Den tar jag alltid och jag skulle kunna äta två tallrikar av denna rätt för godare nudelrätt har jag inte smakat. Inte ens när jag var i Thailand! Smaken är helt fantastisk och liknar ingen annan smak från någon annat kök som har försökt sig på thaimat skulle jag vilja påstå.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar