20 februari 2009

Grönt & Skönt


....är ett grönt te som jag fick av min snälla vän Carina för ett par år sedan. Innan jag fick just detta te så hade jag druckit grönt te någon enstaka gång och det smakade inte gott alls. Som ljummet diskvatten ungefär. När hon kom med sin fina burk med detta te så var det med skräckblandad förtjusning som jag tog emot det. Lite misstänksam var jag allt. Jag visste ju att det var nyttigt men jag visste också att det smakade skit. Men just detta GRÖNT & SKÖNT-te har en behaglig smak och nu för tiden köper jag det för att ha att dricka på eftermiddagen. Vattnet ska vara ca 70-80 grader och grönt te ska bara dra någon minut och inte så länge som svart te.

Grönt te ska ju innehålla hälften så mycket koffein som en kopp kaffe (säger de som kan) och rött te, Rooibos, ska inte innehålla något koffein alls. Det kan ju vara ett bra kvällste då om man har svårt att somna på grund av koffeinpåverkan. Jag har inte provat rött te. Hur är det med er som läser bloggen, har ni någon erfarenhet av rött te? Är det gott?
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar