26 februari 2009

Kvällens meny


Vi åt mycket gott i går kväll och dessutom till ett rimligt pris. Vi valde att inte ta någon förätt för vi hittade inte någon passande lätt förrätt och för att man ändå alltid får så gott bröd och god tapenade på denna mysiga kvarterskrog. Vi ville inte bli för mätta innan varmrätten kom. Anna och Jenny slog till på en färsk tagliatelle med basilikapesto, vitlöksgrattinerade havskräftor och grillad citron och jag tog en lasagne med majskyckling, sötpotatis, peperoni, grillad aubergine och fetaost. Mycket gott!!



Till efterrätt blev det en vit chokladpannacotta med "granny smith" äppelmos och moscovadoflarn för mig och lakrits créme brulée med blodapelsinsorbet för Anna och Jenny. En av mina favoriter är just creme bruleé men jag vill att den ska ha vaniljsmak. Jag har blivit så besviken många gånger när de har smaksatt creme bruleén så jag har slutat att beställa den om den inte är i original. Nu smakade jag lite ändå och den var perfekt i konsistensen och visst var den god men lakris passar inte till kaffet tycker jag. Pannacottan var ok men blev ändå lite av en nödlösning när inte creme bruleén fanns i vanilj. Kvällen blev lyckad och vi njöt av maten och av vinet (Borgoforte Villa Pillom från Toscana).
.

3 kommentarer:

  1. Jo tack, snällt att du tänker på sambon som låg magsjuk när jag var på restaurang. Men nu är han bra igen. Häpp. Inte var det från min mat utan säkert baciller från något sunkigt lunchställe.

    SvaraRadera
  2. En supertrevlig kväll, som vanligt när vi träffas, och verkligen fantastiskt god mat! Jag ser redan fram emot nästa träff. Även om maten alltid är bra är det mest ert (ditt och Annas) underbara sällskap som lockar! Jenny

    SvaraRadera