19 februari 2009

Pillehuckas


Jag gillar inte sprit och har aldrig gjort det heller. Vin går utmärkt, särskilt rött vin. Några få utvalda söta saker till kaffet kan gå bra men öl och sprit fungerar inte. Under alla år har folk försökt att få mig att gilla just det dom har i spritväg. "Ja, men den här smakar inte sprit, prova den" har jag hört 500 gånger. Å nej det har inte varit ett dugg gott. Jag har smakat och smakat i många år nu men....nej.


Jag tycker ändå att det är trevligt när vi har gäster att duka fram en liten "pillehuckas" (nubbe) till sillen på sommaren men att dricka detta elände som smakar ungefär som nagellackbortagningsmedel, där går gränsen. Ja, jag har provat alla sorter! Men så en dag just för att jag återigen faktiskt provade, så fanns det en sort som går att få i sig ganska hyfsat. Absolut Päron. Kanske inte för att den har den bästa kryddningen just till sillen utan för att den är på gränsen till god. Så ni som kanske är som jag och vill ha en pytteliten en till sillen någon gång, prova denna till sillen om ni får chansen och meddela gärna vad ni tycker.
.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha, trodde att det var ngt helt annat....Instämmer helt i spritfrågan, har dock inte testat Absolut Päron-modellen. Mera rödvin till mig istället. Kram

    SvaraRadera
  2. Inte kan du ha prova Jägermeister eller svartvinbärsbrännvin när du säger så här???

    SvaraRadera