13 februari 2009

Nybörjare

.
.....i bloggvärlden är jag. Jag hade tänkt att ta med mig min kamera ikväll när sambon och jag var på restaurang för att fota minst en maträtt och lägga ut här. Men jag gick hemifrån utan kamera...så klart.....särskilt för en nybörjare. Så ni får helt enkelt använda er fantasi när jag beskriver maten. Till varmrätt tog jag baconlindad marulk med paprikasås och duchesspotatis. Mycket gott. Just marulk är en god saftig och "köttig" fisk som ofta smakar utmärkt.

Till efterrätt blev det en creme bryleé och den var ok. Inte mer. Jag tar ofta denna efterrätt när den finns på menyn och alla gör den dock inte lika bra. Men de restauranger som får till den får den att smaka himmelskt. De fanns även friterad camenbert med hjortron och valet var inte helt lätt men det blev creme byleén till slut.
.

1 kommentar:

  1. och grattis på f-dagen fröken!
    Bloggen handlar mycket om mat hörru ;-)
    kram kram

    SvaraRadera