25 februari 2009

Rosmarin


...i kruka är något som jag försöker ha hemma. Dels för att ha färska kryddor nära till hands och dels för att just rosmarin är ganska tålig. Jag har försökt att ha andra färska örter också men de dör så lätt. Särskilt basilika. Den varar ett par dagar sen är det slut. Annars hade färsk basilika varit fint att ha hemma hela tiden. Då kunde jag ju göra en god pesto när jag vill utan att gå till affären först. Nä, jag får hålla mig till rosmarin den håller i alla fall ca 14 dagar och ser helt ok ut i fönstret också.

Ikväll blir det tjejträff på restaurang och jag har lagt ner kameran. Ska bli intressant att se om jag kommer ihåg att fota också. Så imorgon kanske det kommer en liten rapport om kvällens mat, hoppas den blir god:)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar