26 mars 2009

Äta... inte laga!


Många tror att jag gillar att laga mat. Så är det inte. Jag gillar att ÄTA mat. Eftersom jag är så intresserad av att ÄTA mat och ingen annan hemma är överdrivet road av att laga maten så måste jag ju laga den också. Dessutom försöker jag att äta, och då också laga, någorlunda varierad och näringsrik mat till vardags. Jag blir extra glad av att äta vällagad mat som någon annan har lagat tex när man blir bortbjuden. Jag tycker också att det är jättekul att prova olika sorters mat. Helst om någon annan har lagat det. Att få god mat gör mig på ett utmärkt humör! Det behöver verkligen inte vara någon ”fancy” eller dyr mat, utan mat med lite investerad känsla bara. Ja, ni vet ju att det funkar bra med pannkakor & sylt för mig. Ibland är jag rejält less på att stå vid spisen som alla andra. Det är då man behöver inspireras av lite nya tips så i morgon kommer den igen – fredagsfrågan.
.

1 kommentar:

  1. Jag gillar åxå att äta maten - gärna varierad hemlagad och någotsånär nyttig. Skall detta ske i mitt hem, så får jag laga maten. Annars blir det gyllene måsen, lokala pizzabutiken eller mamma scans. Det vore skönt att någon få gå direkt från soffan till dukat bord och bara njuta.
    I kväll kanske?

    SvaraRadera