16 mars 2009

Mardröm


Jag bakade drömmar för några dagar sedan, de var första gången jag provade det och drömmarna blev inte bra. Jag tog lite mindre socker än vad receptet sa och ändå var smaken extremt sockersöt. Dessutom blev de alldeles för spröda, visst ska drömmar vara spröda men nu snackar vi.... s p r ö d a! Det gick knappt att ta i dem. Å de smulade sig i microbitar. Nä, de blev omöjliga helt enkelt. Jag vill helst inte slänga mat och annat som går att äta men dessa åkte faktiskt i papperskorgen. Ska jag äta sockersöta ting så ska jag njuta av det. Det ska verkligen vara värt både kalorier och blodsockerhöjning för mig i så fall. Dessa var inte mycket värda men nu har jag provat att baka drömmar i alla fall.

Tack för tipsen om fredagsmat och vin. Det blir nog en ny fredagsfråga på fredag.
.

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt! Tips på något gott att baka är annars morotskaka. Jag brukar inte baka så ofta men dessa gick inte att misslyckas med, yum.

    SvaraRadera
  2. Annars ser dom ju väldigt goda ut....
    Trevligt med fredagsfrågan..bra att kunna få lite tips

    SvaraRadera