27 mars 2009

Fredagsfrågan


I onsdags fick ni recept på den goda ananaspajen och den kan man ju ha till både fika (tex en eftermiddag till kaffet) eller som efterrätt just efter maten. Vissa goda grejer är ju mer åt fikahållet som bullar och semlor, men denna gång undrar jag vad ni brukar göra för efterrätter. Fredagsfrågan är idag en och inte som de har varit förut, två. Allt för att göra det snabbt och lätt för er att kommentera.

Ge ett tips på en god och bra efterrätt? (eller flera)

Mitt svar är: hemmagjord vanilj creme bryle´(helst utan bränt socker på toppen).
.

5 kommentarer:

  1. Jag gör en kladdkaka som bara gräddas 12 min. Blir jättegod med grädde till.

    SvaraRadera
  2. Varm fruktsallad med vit chokladkräm/vaniljglass. Jättegott
    och enkelt att göra.

    SvaraRadera
  3. Chokladmousse (hemmagjord) med skivade jordgubbar på. Somrigt och supergott!

    SvaraRadera
  4. Hallonpaj coh vaniljsås. Om jag inte orkar göra vaniljsåsen själv funkar Kelda bra ( full med kuliga E-grejor)

    SvaraRadera