13 mars 2009

Fredagsfrågan


Nu ska jag se om jag kan få er som läser bloggen lite aktiva:) Kanske kan vi dela med oss av lite korta tips. Ibland är det ju svårt att komma på vad man ska äta eller så vill man bara ha nya tips för att slippa köra i gamla spår. Jag ställer två frågor och ni kan svara under kommentarer. (Det gör ingenting om ni läser detta inlägg långt senare än det är publicerat för kommentarerna har ändå inget ”bäst före datum”.) Jag kommer inte uppdatera på ett par dagar så sätt igång och tipsa och dela med er.


1. Vad brukar ni laga till middag just på fredagar?

2. Ett tips på ett gott vin under 100 kr?

Här är mina svar:

1. Spagetti och köttfärssås a la vuxensmak (mycket vin, vitlök & chili)
2. Koonunga Hill (rött)
.

8 kommentarer:

  1. 1. Kött och klyftpotatis.
    2. Siglo Rioja (ej säker på priset).

    SvaraRadera
  2. 1. Något snabbt som tex Tacos eller så eftersom vi är på träningar med barnen.
    2. Vi dricker mest vitt vin och då blir det oftast black tower.

    SvaraRadera
  3. 1. Pizza, väldigt gott och enkelt.
    2. Dricker inte vin...:-S Men bubblor gillar jag, så då rekommenderar jag asti.

    SvaraRadera
  4. 1.Håller med Kicki men vill ha rotsaker bland potatisen
    2.Penfolds Rawson´s Retreat fast lägg hellre till en tjuga och prova Tatachilla!

    SvaraRadera
  5. 1.Något gott med kyckling tex. Bacontoppad gratäng
    2.Mauro eller Lindemans, goda röda viner.

    SvaraRadera
  6. Kom på att jag drack ett jättegott vin på krogen i tisdags som heter Element det bör du prova.

    SvaraRadera
  7. 1. Taco (barnens favvo)
    2. Rioja viner är goda

    SvaraRadera
  8. 1.Vi lagar gärna en god köttbit, barnen får pommes till det, vi vuxna får grönsaker till det.
    2. Maken dricker öl och jag dricker rött. Thomas Hyland är en favorit 8fast den kostar över 100 spänn). Om jag dricker öl så blir det nog en Brooklyn lager eller en Liberty Ale.

    SvaraRadera